zaterdag 13 augustus 2011

Etappe 15: Vescovado di Murlo - Marta

De op 1 na laatste fietsdag, maar wel 1 van de zwaarste. Het werd een hele mooie rit qua landschappen, maar zoals verwacht ook heel zwaar. Het was weer continu klimmen en dalen geblazen en dat in een verschroeiende hitte. Er zat 1 lange klim in het parcours en ook dat was een hele mooie, hoewel het door het stijgen afgewisseld met het dalen niet mijn favoriet was. Na 25 km kwamen we boven om daar ons verdiende middageten te verorberen.
We deden in het totaal bijna 2100(!) hoogtemeters vandaag en dat over een afstand van 133 km. Er stond wel weer een strakke Toscaanse wind die wat verkoeling bracht en dat was meer dan welkom. Nooit gedacht dat ik nog blij zou zijn met zoveel wind... Tot mijn eigen verbazing heb ik vandaag wel minder afgezien dan gisteren, maar ik was toch blij dat ik het hotel zag. We logeren trouwens aan een mooi groot meer wat ons weer een prachtig uitzicht geeft.
Na vandaag kan het in ieder geval niet meer anders dan dat we zonder problemen in Rome aankomen. Het wordt genieten! Rome here we come!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten